Vakmodule Gesprekstechnieken Participatiewet

 499,00
Basis

Tijdens de vakmodule Gesprekstechnieken binnen de Participatiewet leer je essentiële vaardigheden voor effectieve communicatie binnen deze wet. Je ontwikkelt het vermogen om relevante gegevens uit te vragen, past gesprekstechnieken toe, en leert omgaan met emoties en weerstand.

Tijdens deze vakmodule ga je aan de slag met de volgende onderwerpen:

  • Relevante gegevens uitvragen
  • Gesprekstechnieken toepassen
  • Omgaan met emotie en weerstand

Let op: tijdens deze training/vakmodule stroom je in bij de cursisten van de Basisopleiding Participatiewet.

 

Deze vakmodule is bedoeld voor zowel beginnend medewerkers binnen de Participatiewet, inkomensconsulenten en werkcoaches als ambtenaren die al werkzaam zijn en hun kennis willen opfrissen.

Instapvoorwaarden en opleidingsniveau

Deze vakmodule wordt op hbo-niveau gegeven.

Incompany

Wil je deze vakmodule volgen met meerdere collega’s? Incompany is ook mogelijk. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Studiebelasting

De studiebelasting voor deze vakmodule is één dag. De vakmodule start om 09:00 uur en duurt tot 16:00 uur. Daarnaast is het raadzaam enkele zelfstudie-uren in te plannen.

Investering en subsidiemogelijkheden

De kosten voor de vakmodule zijn € 499,- (vrijgesteld van btw). Deze kosten zijn inclusief koffie/thee en lunch. Studiematerialen en toegang tot een persoonlijke online leeromgeving zijn inbegrepen.

Certificering

Wanneer je deze vakmodule hebt gevolgd, ontvang je een deelnamebewijs van Kenniscentrum Sociaal Domein.

 

Let op: tijdens deze training/vakmodule stroom je in bij de cursisten van de Basisopleiding Participatiewet.

Hulp nodig?

Vragen over het aanbod? Onze mensen helpen je graag verder. Neem contact op via

Incompany

Heb je interesse in een incompanytraining? Lees dan meer over de mogelijkheden.

Wellicht vind je dit ook interessant

Training Motiverende Gesprekvoering

Hoe zorg je ervoor dat ze zelf aan de slag gaan met het opvolgen van je adviezen, het inzetten van de Eigen Kracht en het Sociale Netwerk? Motiverende gespreksvoering is een veelgebruikte methode om cliënten te stimuleren hulp te zoeken en hun gedrag te veranderen.

E-learning Omgaan met Agressie

Tijdens de e-learning ‘Omgaan met agressie’ wordt er ingegaan op wat agressie precies is en welke fasen er zijn. Hierdoor kun je ontdekken wat de achterliggende gedachte is van iemands reactie. Ook wordt er ingegaan op de soorten agressie en wat redenen zijn om agressief te worden. In deze e-learning zitten een aantal opdrachten. Weet jij hoe je het beste kan handelen? Ontdek het in deze e-learning.

E-learning Effectief communiceren

Voer je wel eens een gesprek waarbij je merkt dat hetgeen wat je over wilt brengen niet begrepen wordt zoals jij het bedoelt? Of heb je misschien moeite met luisteren, omdat je snel afgeleid bent of snel een mening hebt over hetgeen de ander je vertelt? In de e-learning effectief communiceren krijg je praktische handvatten om met dit soort situaties om te gaan, waardoor je leert om effectiever te communiceren.