Training Technologische innovaties in het Sociaal Domein

Open inschrijving
 499,00

Loop je als Wmo consulent soms vast in alle ontwikkelingen die er zijn rondom hulpmiddelen, technologie en innovatie en zie je door de bomen het bos niet meer? Tijdens deze training krijg je inzicht hoe je deze ontwikkelingen effectief in kunt zetten als tools voor je cliënt. Je gaat daarnaast aan de slag met je eigen mindset rondom dit thema en leer je gespreksmethodieken om je cliënt te laten wennen aan (technologische) hulpmiddelen.

Zorghulpmiddelen, zoals een rolstoel of een scootmobiel zijn niet meer weg te denken uit het huidige zorgbeeld. Maar de maatschappij verandert. We leven in continu veranderende maatschappij, we zitten in een 24uurs economie en de technologisering zet exponentieel door. Ook in de zorg en het Sociaal Domein is dit voelbaar. Maar wat betekent dit nu concreet voor jou als Wmo consulent?

Tijdens deze training leer je welke laatste ontwikkelingen er zijn op het gebied van zorghulpmiddelen, krijg je een blik in de toekomst, ervaar je nieuwe hulpmiddelen en ga je aan de slag met jouw eigen mindset rondom dit thema.

Wanneer je jouw kijk op inzet van (innovatieve) hulpmiddelen verandert, kun je op die manier ook je cliënt hierin meenemen. Want ook voor je cliënt kan de drempel spannend zijn om een hulpmiddel te gaan gebruiken. Daarom gaan we ook aan de slag met positieve gesprekstechnieken, zodat de kwaliteit van leven van je cliënt met inzet van hulpmiddelen verhoogt kan worden.

Deze training is voor Wmo consulenten die hun kennis willen vergroten op het gebied van innovatie rondom hulpmiddelen en sterke vaardigheden wil ontwikkelen om haar cliënt te helpen om zelfredzaamheid te verhogen op een positieve manier.

Instapvoorwaarden en opleidingsniveau

Om aan deze training deel te kunnen nemen is een 1 jaar werkervaring het in sociaal domein vereist. Deze trainingsdag wordt op hbo-niveau gegeven.

Doel van de training

Na afloop van de training ben je als Wmo professional in staat om innovatieve hulpmiddelen in te zetten en je client in dit proces mee te nemen.

Incompany

Wil je deze opleiding volgen met meerdere collega’s? Incompany is ook mogelijk. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Tijdens deze interactieve training komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Ontwikkelingen op het gebied van technologie en hulpmiddelen
  • Ervaren van nieuwe hulpmiddelen
  • Mindset rondom (innovatieve) hulpmiddelen
  • Effectieve gesprekstechnieken
  • Plan van aanpak voor inzet van nieuwe hulpmiddelen

De studiebelasting voor deze training is één dag. De training start om 09.00 uur en duurt tot 16.00 uur. We gaan interactief aan de slag met ingebrachte casuïstiek en oefenen met hulpmiddelen en tools.

De kosten voor de training zijn € 499,- (vrijgesteld van BTW). Deze kosten zijn inclusief koffie/thee en lunch. Studiematerialen zijn inbegrepen.

Certificering

Wanneer je deze training hebt gevolgd, ontvang je een deelnamebewijs van Kenniscentrum Sociaal Domein.

Wat is een open inschrijving?

Bij een open inschrijving heb je de mogelijkheid om een optie te nemen voor deelname aan de opleiding of training waarin je geïnteresseerd bent, zonder dat hier kosten aan verbonden zijn.
Zodra er voldoende belangstelling is voor de desbetreffende opleiding of training, wordt deze ingepland.
Vervolgens is het aan jou om te beslissen of je daadwerkelijk wilt deelnemen op de geplande datum en locatie.

 499,00

Hulp nodig?

Vragen over het aanbod? Onze mensen helpen je graag verder. Neem contact op via

Incompany

Heb je interesse in een incompanytraining? Lees dan meer over de mogelijkheden.

Training Omgaan met de Kritische Klant

Weerstand en onbegrepen gedrag komen in het Sociaal Domein vaak voor. Het gesprek kan soms helemaal vastlopen omdat er veel weerstand is en wellicht kun je op dat moment niet gelijk iets bevestigen of ontkrachten. Wat kun je doen om het gesprek een andere wending te geven? Leer het tijdens de training omgaan met de kritische cliënt.

Training Timemanagement

De training timemanagement geeft handvatten om beter om te gaan met werkdruk en efficiënter te werken.

Basistraining Suite4Zorg en Suite4Sociale Regie

Deze eendaagse basistraining Suite4Zorg en Suite4Sociale Regie is voor iedereen die kennis wil maken met de applicatie Suite4Zorg en Suite4Sociale Regie. Suite wordt gebruikt om taken te verdelen en informatie uit te wisselen tussen betrokken professionals.