E-learning Vormen van Bijstand en Betalen Participatiewet

 69,00

In deze e-learning leer je wat de verschillende vormen van bijstand zijn en krijg je inzicht hoe je deze toe kunt passen. Wil jij meet weten over de verschillende vormen van bijstand en het betalen van bijstand? Volg dan de e-learning ‘Vormen van Bijstand en Betalen Participatiewet’.

Deze e-learning is bedoeld voor zowel (beginnend) Participatiecoaches en Werkconsulenten, als mensen die de basiskennis en uitvoering van de Participatiewet willen beheersen.

Opleidingsniveau

De e-learning is op hbo-niveau.

De e-learning duurt gemiddeld 2 uur. De kosten voor de e-learning zijn € 69,- (vrijgesteld van btw).

Unieke online leeromgeving

Voor de e-learning ‘Vormen van Bijstand en Betalen Participatiewet’ krijg je toegang tot onze online leeromgeving. Je krijgt bij het moment van aanschaf van de e-learning één jaar toegang tot de leeromgeving. Omdat het Sociaal Domein aan verandering onderhevig is, actualiseren wij de lesstof regelmatig. De online leeromgeving is beschikbaar op elke computer, laptop of tablet.

Toetsing en certificering

De e-learning sluit je af met een eindtoets. Als je de e-learning volledig hebt doorlopen en de toetsing met succes afrondt, ontvang je een deelnamebewijs van Kenniscentrum Sociaal Domein.

Als Participatiecoach of Werkconsulent is het belangrijk dat je op de hoogte blijft over de uitvoering van de Participatiewet. Vormen van bijstand is hierbij een belangrijk onderwerp. Het toepassen van de juiste wet- en regelgeving is hierbij van belang.  Niet alleen bijstand ‘om niet’, maar ook een geldlening, borgstand en bijstand in natura. Ook wordt er in deze e-learning gekeken naar het betalen van bijstand en de overlijdensuitkering.

Leerdoelen:

  • Je leert welke vormen van bijstand er zijn.
  • Je leert welke belastingkortingen van belang zijn voor het bepalen van inkomen.
  • Je weet wanneer je bijstand ‘om niet’, een geldlening, borgtocht of bijstand in natura kunt verstrekken.
  • Je weet wanneer je een voorschot moet verstrekken.
  • Je weet wanneer een hypotheekkrediet kan worden gevestigd.
  • Je kent het betalen van bijstand.

Programma:

De e-learning bestaat uit de volgende programma onderdelen:

  • Leerdoelen
  • Vormen van bijstand
  • Vaststelling en betaling bijstand
  • Zelftest
  • Eindtoets

 

 

Hulp nodig?

Vragen over het aanbod? Onze mensen helpen je graag verder. Neem contact op via

Incompany

Heb je interesse in een incompanytraining? Lees dan meer over de mogelijkheden.

Wellicht vind je dit ook interessant

Training Motiverende Gesprekvoering

Hoe zorg je ervoor dat ze zelf aan de slag gaan met het opvolgen van je adviezen, het inzetten van de Eigen Kracht en het Sociale Netwerk? Motiverende gespreksvoering is een veelgebruikte methode om cliënten te stimuleren hulp te zoeken en hun gedrag te veranderen.

Training Plan van Aanpak, Maatregelen & Boetes

Hoe zorg je ervoor dat ze zelf aan de slag gaan met het opvolgen van je adviezen, het inzetten van de Eigen Kracht en het Sociale Netwerk? Motiverende gespreksvoering is een veelgebruikte methode om cliënten te stimuleren hulp te zoeken en hun gedrag te veranderen.

Training Omgaan met de Kritische Klant

Weerstand en onbegrepen gedrag komen in het Sociaal Domein vaak voor. Het gesprek kan soms helemaal vastlopen omdat er veel weerstand is en wellicht kun je op dat moment niet gelijk iets bevestigen of ontkrachten. Wat kun je doen om het gesprek een andere wending te geven? Leer het tijdens de training omgaan met de kritische cliënt.